Total Pageviews

Saturday, February 5, 2011

tuhan berbicara dengan ku tentang keikhlasan dan kesabaran



Hatiku berdebar debar menahan sabar. Peluh seram sejuk mula terasa. Aku ingin sahaja mengangkat telefon dan memarahi pembantu rumahku kerana membenarkan anak-anaku bermain psp semasa ketiadaan aku di rumah. Aku menahan tanganku dari mengambil telefon bimbit. Aku alihkan tanganku dari telefon kepada butang cd dalam kereta. Aku dengarkan cd yang terdapat di dalam keretaku. Entah cd apa aku pun tak ingat kerana anak-anakku dan suami yang menggunakan kereta semalam. Ku buka cd...Sejuk hati bila aku mendengar cd zikir di dalamnya. Perlahan-lahan api kemarahan aku reda - jadi lembut hati ku. Aku terus memuji keesaan Allah. Kenapalah aku jadi manusia yang macam ini? Aku mesti berbaik sangka terhadap orang-orang disekeliling aku terutamanya keluarga aku. Aku kira pasti anak aku telah mendengar cd lagu 'lady gaga' ke atau apa-apa artis luar negara yang liar!
Aku balik ke rumah dan terus mencari cd yang sama di dalam Youtube. Ahhh! Aku berjaya menemuinya untuk dikongsikan bersama.
Pada yang memuatkan zikir ini didalam youtube, aku doakan Allah memberkati anda. Usaha anda banyak pahalanya.

No comments:

Post a Comment